Mimmi-jrocklover♥

Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Mimmi - 10 juli 2011 20:04

Tänkte att eftersom bilden jag använde i förra inlägget var från Guren så är det väl lika bra att jag lägger upp låten ^^

Älskar låten jättemycket

Fastnat helt på den sista meningen "Guren no hana ga saku"  ♥

Av Mimmi - 10 juli 2011 19:40

Hejsan ^^

Tänkte att jag skulle skriva om GazttE idag :D

Jag börjar med lite bakgrunds fakta.

Hittade ingen bild där Yune var med :(

  

Gazette formades den 10 mars 2002 av Uruha, Reita, Ruki, Aoi och Yune.

I april 2002 släppte de sin första singel ”Wakaremichi” och två videoband. Under augusti och september släppte de två singlar och ett VHS. På den tiden var det Matina som gav ut deras musik. De hade sin första enmanskonsert i oktober 2002.


Tidigt 2003 beslutade sig trummisen Yune för att lämna bandet, och Kai  tog hans plats.

I mars 2003 gick de med i PS Company.

I mars 2003 släppte de sitt första minialbum, Cockayne Soup, och startade sin första turné tillsammans med Hanamuke, som ledde till att de gemensamt komponerade två låtar. De hade sin andra turné med Vidoll och den japanska musiktidningen Cure hade en bild på Vidoll och Gazette tillsammans på framsidan.

I december 2003 spelade de en konsert tillsammans med Deadman. Den 28 december var de med i Beauti-fool’s Fest ’03, som var ordnat av musiktidningen Fool’s Mate, tillsammans med Kra, lab., Gullet, Pink Halleluja, deadman, Miyavi, DéspairsRay, Daigo Stardust, Merry och MUCC.


Den 16 januari 2004 hade de sin första enmans-konsert, inspelad och senare släppt på DVD, och samma dag startades Gazettes fanclub.

Den 30 mars 2004 släppte de sitt första minialbum, MADARA, vilket hamnade tvåa på Oricons Indie-topplista. Den 25 augusti släppte de ”Heisei Banka”, en konsert-DVD inspelad den 23 april.

I maj 2004 släppte de sin första PV-DVD ”MADARA”, som innehöll 6 PV:s ("promotional video") och bakom kulisserna-material. Under september och oktober åkte de på ännu en turné med två andra PS Company-band, Kra och bis (bis lämnade PC Company 2005 och gick med i FREE.WILL)

Den 13 october 2004 släppte de sitt första album ”Disorder” som kom femma på Oricon Daily Charts.


I augusti 2005 släppte de minialbumet ”Gama”. Senare det året släpptes en maxi-singel kallad ”Cassis”.

Bandets andra album ”NIL” släpptes den 8 februari 2006, och startade deras turné "Nameless Liberty.Six Guns…" i februari samma år.


2007-2009 Släppte bandet två nya album "STACKED RUBBISH" och "DIM"


2010 Gjorde bandet "öppnings låten" till Kuroshitsuji II (anime), låten var SHIVER. De släppte även Red och Pledge senare på året.


Desas senaste singel "Vortex" släpptes den 25 Maj 2011.



Av Mimmi - 10 juli 2011 11:14

Japp min mamma bestämde igår att vi ska åka till Överby utanför Trollhättan.

Men jag vill helst inte åka -.-

Vet inte varför men att shoppa här i Sverige har jag faktiskt helt tröttnat på.

Vill helst till Takeshitadori (Japan) i så fall men det kommer ju inte hända på ett tag :(

Jaja, kanske jag hittar en bra bok  i så fall så att jag inte hlet deppar ihop där :3

Bloggar igen när jag kommit hem^^

Hejdå♥

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejhej^^
Mami här igen :D
14 år och helt kär i just J-rock och har en familj som inte riktigt förstår en -.-
Hoppas ni kommer att gilla den här bloggen ^^

Translate

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards