Mimmi-jrocklover♥

Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Mimmi - 7 juli 2011 18:08

Hejsan ^^

Nu när jag ändå skriver om Gacktså tänkte jag att det vore kul att lägga upp lite reklamfilmer som han varit med i :D

Väldigt många reklamfilmer han har gjort för e-ma. Undrar om han verkligen gillar dem?...


Haha dem är också bra ^^

Finns hur mycket som helst med Gackt :D

Men jag tänker inte lägga upp alla nu för då blir det väldigt mycket.

Av Mimmi - 7 juli 2011 17:10

Japp nu har jag tänkt att varje artist/band som jag kommer skriva om framöver ska ha sina egna kategorier^^

Så idag börjar jag med Gackt :D

Vet inte varför men det blev ganska lätt ^^

Här är en bild och lite allmän fakta ^^

 

Gackt Camui (神威 楽 斗 Kamui Gakuto, Född 4 juli 1973) är en japansk musiker, skådespelare och författare. Han är han känd för sin karriär som soloartist och som den tidigare sångaren i det upplösta bandet Malice Mizer.

Han har släppt fjorton album trettioåtta singlar som solo musiker, som har sålt över 10 miljoner exemplar i Japan. Hans enda "Returner ~ Yami ingen Shūen ~", som släpptes den 20 juni 2007, var hans första och bara enstaka att nå första platsen Oricon listorna. Han blev den första japanska artisten att släppa sin musik katalog på iTunes i oktober 2007. Hans musik har använts som tema låtar för olika anime, tv-dramer, och tv-spel, såsom New Fist of the North Star, Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII, och Kamen Rider Decade, bland andra.

Som skådespelare och författare var han med och spelade och co-skrev 2003 filmen Moon Child och agerade i NHK dramat Furin Kazan som Uesugi Kenshin. Han gjorde sin internationella filmdebut i filmen Bunraku under 2010 på Toronto International Film Festival.



Av Mimmi - 7 juli 2011 10:17

Nu har jag nog gjort klart det mesta så då lägger jag upp en låt som får inleda denna bloggen^^

Hittade den nyss så jag sitter och lysnar på den nu^^

Riktigt bra låt av ett riktigt bra band :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejhej^^
Mami här igen :D
14 år och helt kär i just J-rock och har en familj som inte riktigt förstår en -.-
Hoppas ni kommer att gilla den här bloggen ^^

Translate

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards